Kadra specjalistyczna w naszym przedszkolu, pracująca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, to:
- pedagodzy specjalni
- oligofrenopedagodzy
- reedukator
- logopeda
- terapeuta zaburzeń SI (terapeuta I-go i II-go stopnia teorii i terapii SI)
- specjalista terapii ręki
- terapeuta Całościowego Zaburzenia Rozwoju (CZR)
Dodatkowo nauczyciele pracujący na co dzień z dzieckiem posiadają przygotowanie z zakresu
- stosowanej analizy zachowawczej terapii behawioralnej
- „diagnozy różnicowej, metod terapii autyzmu, zespołu Aspergera i Całościowego Zaburzenia Rozwoju”
- „Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”
- „metody Dobrego Startu” wg M. Bogdanowicz
- „Programów Aktywności Knill”
- „Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennisona”
- „Metody Delacato”- terapia zaburzeń sensorycznych dzieci autystycznych
- „Praktycznego zastosowania metody Integracji Sensorycznej w procesie wspomagania rozwoju dziecka”
- „pracy z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne”
I szereg innych
Terapię dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi prowadzimy metodami:
- terapia zaburzeń Integracji Sensorycznej (Sensory Integration- SI)
- terapia logopedyczna
- terapia pedagogiczna z wykorzystaniem technik behawioralnych
- terapia behawioralna
- gimnastyka korekcyjna
- fizjoterapia
- reedukacja
- metoda Knill
- metoda Weroniki Sherborne
- TUS (trening umiejętności społecznych)
I szereg innych