Proces integracji w naszej Jutrzence przebiega zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 30 kwietnia 2013, z późniejszymi zmianami, w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Każde dziecko w naszym przedszkolu posiadające orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego objęte jest programem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W tym celu dyrektor powołuje zespół składający się z nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem i koordynatora prac zespołu.
Zespól opracowuje:
- wielospecjalistyczną diagnozę funkcjonalną dziecka
- indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny (IPET)
- kartę indywidualnych potrzeb dziecka
- plan działań wspierających
- plan działań terapeutycznych
Zajęcia prowadzone z dziećmi mają charakter:
- indywidualny
- grupowy
- włączający